Bloemen voor Pierna

Pierrna Podeck heeft een bloemen - en souvenirwinkel in een Oost - Europees bergdrop waar de toerisme aan het groeien is. Op een dag wordt een Britse toeriste vermoord. Pierna krijgt een vermoeden van de mogelijke dader. Deze zou een hoge kop zijn uit een familie in het dorp. Deze familie brengt nare herinneringen naar boven bij Pierna. Ze wil in eerste instantie er niets mee te maken hebben tot ze besluit om toch iets eraan te doen. Vanaf dat moment zal Pierna's leven in gevaar zijn en ook dat van anderen.

Rosita Bruijn is een schrijfster van thrillers met psyhcoligsche en maatschappelijke diepgang. Ze kijkt graag over landsgrenzen heen naar mensen met een andere geschiedenis en cultuur. Naast romans schrijft ze korte verhalen en doet ze journalistiek werk voor een landelijk vrouwenmagazine.

Ik had dit boek al een paar keer op bookstagram zien passeren. De cover sprak mij onmiddellijk aan. Het zette me aan het denken. Ik wilde weten welke link de bloemen hadden met de persoon op de cover en wie de persoon was enzovoort. Ik kreeg hoge verwachtingen.

De schrijfstijl was voor mij niet volledig. Alles werd zeer vaag beschreven. Voor mij voelde het aan dat je als lezer enkel het hoogstnodige mocht weten. Door dit gegeven kwam ik in korte tijd zaken te weten die snel aan het licht kwamen. Ik moest letterlijk hoofdstukken terugzoeken om te kijken of iets effectief gezegd geweest is. Dit komt vooral omdat alles snel afgehandeld moest worden. En veel hak op tak geschreven was.

Wat wel aangenaam was in de schrijfstijl was de spanning die erin zat. Er zit sowieso mysterie in het boek maar die blijft na het lezen ook nog aanwezig. Het is niet opgelost zeg maar.

Ieder personage is vlak omschreven. Zo jammer. Je komt als lezer weinig te weten en als je iets te weten komt blijf je achter met nog meer vragen. Wat ik wel goed vond was de moed die Pierna had en de eerlijkheid die ze toonde aan John. Met tijd weet ze wat ze wil en gaat ze ervoor gaan, dit was leuk om te lezen.

Je krijgt geen diepgang tijdens het lezen. Het blijft beknopt. En als je iets te weten komt al is het maar iets kleins, is het snel gepasseerd. De gebeurtenissen die in het verhaal komen worden snel afgehandeld en klein beschreven. Zeer jammer.

Als lezer weet je dat je ergens in een Oost - Europees bergop zit, maar waar juist? Hoe heet het? Vragen die na het lezen onbeantwoord blijven. Naast deze vragen zijn er nog vragen die ik niet kan beantwoorden.

Conclusie is dat de hoge verwachtingen niet ingelost zijn.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure