EMOTIONEEL EN GEWELDIG

kessel45 02 juli 2019
Nee dit is niet een gewoon leesboek zoals we normaal lezen, maar een boek over een belangrijk onderwerp waar ik écht een traantje bij heb moeten laten. Wat heeft Sohaila Abdulali het goed verwoord.
Je leest het of dat ze tegenover je zit te praten.
Zelf is ze in haar tienerjaren het slachtoffer geweest van een groepsverkrachting en ze verteld ook wat andere slachtoffers hebben moeten meemaken. Je houd het niet voor mogelijk wat er allemaal gebeurd.

Over verkrachting praten is nog best een taboe in ons land. Daar moeten we vanaf. Open en eerlijk moeten de slachtoffers van verkrachting de kans krijgen hun verhaal te vertellen, maar de daders moeten door de overheid ook veel flinker aangepakt worden.
Het heeft een impact op iemands leven dat wil je niet weten . Nooit en te nimmer vergeet je zoiets ook al heb je het een plaatsje kunnen geven. Een naar voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld dat jonge kinderen al verkracht worden door bekenden of familie, waarmee de ouders instemmen.

We zijn nog steeds in het tijdperk waarin vrouwen vaak niet als slachtoffer worden gezien maar als "aanleiding" gevende persoon. Kort rokje, laag uitgesneden shirtje etc.. Je maakt het er zélf naar wordt er dan vaak geroepen. Maar gelukkig is er de laatste jaren al veel verbetering te bespeuren. Hopelijk zet de trend zich door.

Iedereen zou dit boek eigenlijk moeten lezen om een goed beeld te krijgen wat er zich allemaal afspeelt en hoe vrouwen een verkrachting ervaren.
Ik weet niet of ik uit mezelf dit boek op mijn lijstje zou hebben gezet, maar ik dank De Club van Echte Lezers enorm. Ik mocht het boek lezen en er een recensie over schrijven.
Wat ben ik blij dat ik dit heb mogen doen. Hopelijk lezen véél lezers mijn stuk en komen ze tot de conclusie dat dit boek in geen enkele boekenkast mag ontbreken.
Dank je wel auteur Sohaila Abdulali voor deze geweldige uiteenzetting.

Meer recensies van kessel45