GEWELDIG SPANNENDE EN VERRASSENDE THRILLER

kessel45 18 oktober 2019
Meisje van me is het eerste boek wat ik heb gelezen van Ilse Ruijters. Kende haar niet, maar ik heb haar meteen in mijn hart gesloten. Ik wilde graag met haar schrijfstijl kennismaken en kreeg het boek van Vrouwenthrillers thuisgestuurd door uitgeverij Ambo/Anthos. Ik ben ze er nog steeds dankbaar voor allemaal, want het boek is fantastisch.
Waar het inhoudelijk over gaat hoef ik hier niet meer te vertellen want staat duidelijk omschreven door voorgangers. Ik wil dus graag mijn eigen visie geven op dit prachtige boek.

De cover viel me al direct op. Een ooievaar met een grote vuurrode snavel. Dit op een zwarte ondergrond dus echt opvallend.
Ik hoefde niet in het boek te komen zoals meestal het geval is, maar werd meteen gegrepen door de schrijfstijl van Ilse. Heel ontspannend lezen wat een super spannend verhaal blijkt te zijn.
Er zitten geen "echte" hoofdstukken in wat ik een beetje raar vond, maar was niet storend omdat de delen aansloten op elkaar. De verschillende verhaallijnen zijn erg goed te volgen en zorgen voor veel afwisseling in het boek. Een goede opbouw maakt het boek steeds spannender.

In het eerste gedeelte maak je op een rustige manier kennis met de hoofdpersonen van het boek. Erg fijn omdat toen er veel gebeurde op allerlei fronten, je precies wist wie wie was en hoe ze in verband met elkaar staan.
De ontknoping van deze thriller kwam héél onverwachts en had ik op geen enkele manier aan zien komen.

Ik heb er moeite mee gehad om het boek telkens aan de kant te leggen, maar waar ik ook mee bezig was, het verhaal ging in mijn hoofd door. Maar ik werd tóch telkens tijdens het lezen op het verkeerde been gezet.
Dit boek is een van de spannendste thrillers die ik de laatste tijd gelezen heb en waardeer ik daarom ook met 5 sterren.
Zijn er mensen die dit lezen en twijfelen of ze het willen kopen? Meteen doen. U zult er geen spijt van krijgen en het is een gemis om het niet te lezen.

Meer recensies van kessel45