Weer een super spannende thriller!

kimmi_ 30 mei 2014
Dit is het vervolg op springvloed waar ik een tijdje geleden al een recensie over schreef. Ook over dit deel ben ik erg tevreden al heb ik wel een paar kritiek puntjes.

Het boek begint namelijk niet direct waar het eerste deel geëindigd is. Er word namelijk een korte periode overgeslagen. Persoonlijk vind ik dit erg jammer. Wel word het kort beschreven maar ik had meer willen weten over de reis van Olivia en het opkrabbelen van Tom.

Wel word er weer begonnen met een misdrijf. Je leest een stuk over een vogel op een dak, ik ging er gelijk van uit dat dit om een slachtoffer ging. Het boek begint dus niet direct spannend maar word dit keer opgebouwd vanaf het beging. Gaan de weg het verhaal kwam ik steeds meer te weten over wat er was gebeurt.

In het eerste deel word er gebruik gemaakt van korte hoofdstukken. Dit vond ik zelf heel prettig lezen omdat je er snel doorheen gaat. In dit boek word er gebruik gemaakt van langere hoofdstukken. Dit vind ik zelf erg jammer want zo lees ik minder snel. Dit omdat ik zo erg ben dat ik altijd een hoofdstuk uit moet lezen.

Wel zat ik vanaf bladzijde een weer volkomen in het boek en had ik echt het gevoel of dat ik er zelf bij was. Dit komt voornamelijk doordat het zo geschreven is alsof je het echt voor je ziet. Dit is echt heel erg fijn! Doordat je in het vorige boek al kennis gemaakt heb met de meeste personages is het fijn dat deze in dit boek verder uitgewerkt worden.

Meer recensies van kimmi_