Helder, inspirerend, leerzaam en super motiverend!

KimCoenen85 28 april 2024
Onlangs verscheen bij Lev. Uitgevers weer een super inspirerend en veelbelovend boek rondom persoonlijke ontwikkeling en mindset. De titel, ondertitel en flaptekst spraken me zo aan, dat ik erg graag het boek wilde lezen en zijn inzichten en kennis wilde op doen. Van Lev. Uitgevers ontving ik zelfs een prachtig recensie-exemplaar. Dank je wel. Ik hoop door middel van het boek inspiratie, motivatie, inzichten en handvatten op te doen om mezelf naar een hoger niveau te tillen.

In onze westerse wereld draait het om prestatie, talent en status. We hebben bewondering voor getalenteerde studenten, atleten en anderen die wereldprestaties bereiken. We hebben veelal de overtuiging dat zij aangeboren voordelen hebben en wij zelf dit nooit kunnen bereiken. We onderschatten onszelf hoe goed we kunnen worden als we deze vaardigheden onszelf eigen zouden maken. We kunnen namelijk allemaal beter worden in het verbeteren van onszelf. Aan de hand van wetenschappelijke inzichten en inspirerende verhalen laat Adam Grant zien hoe je jezelf en anderen kan uitdagen en motiveren om meer te bereiken dan je je ooit voor mogelijk had gehouden. Groei gaat niet over datgene dat je bezit, maar over het karakter dat je ontwikkelt. Adam Grant laat je zien hoe je je karaktereigenschappen en motivatiestructuren kan opbouwen om je eigen potentieel te verwezenlijken. Hoe je systemen kan ontwerpen om kansen te creëren voor mensen die over het hoofd worden gezien en worden onderschat. De echte maatstaf voor je potentieel is niet de hoogte van de piek die je hebt bereikt, maar hoe ver je bent geklommen om daar te komen.

Met een helder, motiverend en sterk proloog weet Adam Grant je enthousiast en nieuwsgierig te maken naar de kennis, inzichten en inspirerende verhalen die hij heeft opgedaan om je nog verborgen potentieel te kunnen ontwikkelen en dingen te bereiken in je leven die je voor onmogelijk hield.

Het boek is opgedeeld in drie delen: karaktereigenschappen, motivatiestructuren en kanssystemen. Deze categorieën zijn weer verder opgedeeld in verschillende hoofdstukken waarbij Adam Grant je mee neemt door het proces op je verborgen potentieel tot uiting te laten komen. Door deze drie delen, begint hij bij het aanpakken bij de kern van je persoonlijkheid en breidt hij dit steeds verder uit.

Adam Grant heeft een vlotte, motiverende en toegankelijke schrijfstijl. Hij weet zijn verhalen goed te onderbouwen met wetenschappelijke kennis. Vervolgens verlevendigt hij deze kennis met uiteenlopende inspirerende en persoonlijke verhalen die deze wetenschappelijke kennis bekrachtigen. Daarbij weet hij ook helder de tips en handvatten zo te beschrijven, hoe jij deze opgedane kennis en inzichten zou kunnen toepassen op je eigen leven. Op deze wijze weet Adam Grant mij mega enthousiast te maken en wil ik direct met deze inzichten aan de slag gaan.

Hidden potential is een helder, inspirerend, leerzaam en super interessant verhaal hoe je je verborgen potentieel kan ontwikkelen om meer te bereiken in je leven. Door de combinatie van wetenschappelijke kennis en inzichten, inspirerende verhalen en een hoop tips, handvatten en de juiste tools weet Adam Grant me enorm enthousiast te maken om mezelf nog verder en meer te gaan ontwikkelen en meer in mijn leven te gaan bereiken. Super inspirerend!

Meer recensies van KimCoenen85