Een onwijs leuke, fijne en heerlijke feelgood

KimCoenen85 09 juni 2024
Pleun is onlangs gescheiden en moet uit hun huis, zodat haar ex-man met zijn nieuwe vriendin hun intrek kunnen nemen. Pleun heeft bij de verdeling de zeilboot gekregen en aangezien ze nog geen ander huis gevonden heeft én vakantie heeft, besluit ze alleen een vakantie op haar zeilboot in Friesland te vieren. De week voor haar vakantie besluit ze nog zeilles te geven aan een paar kinderen. Hierbij krijgt ze een 'aanvaring' met schrijver Daniël Bouman, de vader van Floortje. Uitgerekend hij ligt dicht bij de aanlegplaats van haar zeilboot. Toch lijkt het wonderbaarlijk tussen hem te klikken. Pleun is totaal niet op zoek naar een nieuwe liefde, laat staan een met een ingewikkeld verleden en een kind.. Na die ene nacht gaat ze er dan ook stiekem vandoor, alleen later blijkt het toch wat ingewikkelder te zijn. Hoe zal hun kennismaking eindigen?

Wat een geweldig, leuk en fijn verhaal heeft Saskia M.N. Oudshoorn van haar novelle weten te maken. Ik moet je wel bekennen dat zodra ik aan het boek begon, me gelijk de gehele verhaallijn van de novelle terug in mijn geheugen zat, waardoor ik wel al een idee had wat er ging komen. Saskia M.N. Oudshoorn heeft een levendige, vlotte en erg fijne schrijfstijl en ze weet perfect op de juiste momenten de verhaallijn te voorzien van humor.

We lezen het verhaal van Pleun en Daniël. Beide zijn realistische personages die goed zijn uitgediept en een rugzakje hebben, dit maakt het tot een rijk en bijzonder verhaal. Ook de dochter van Daniël Floortje weet direct mijn hart te stelen. Saskia M.N. Oudshoorn weet dit kinderlijke personage met haar onschuld, directheid en eerlijkheid geweldig goed neer te zetten.

De verhaallijn heeft een leuke opbouw en ondanks dat ik wist welke gebeurtenissen en wendingen er in de verhaallijn zouden komen, heeft Saskia M.N. Oudshoorn het perfect weten uit te breiden naar een volledig, mooi en compleet verhaal. Hierdoor waan je je echt even bij Pleun en Daniël op de zeilboot en hun kortstondige, heftige en vurige ontmoetingen. Met een prachtig en op en top feelgood einde rond Saskia M.N. Oudshoorn deze heerlijke feelgood af.

Zomer met jou is een onwijs leuke, fijne en heerlijke feelgood. De personages zijn realistisch en goed neergezet. Saskia M.N. Oudshoorn heeft een levendige en vlotte schrijfstijl met een heerlijke dosis humor. Droom even weg met Pleun en Daniël op een heerlijke, vurige en liefdevolle zeilvakantie. Want van deze feelgood geniet je van het begin tot het einde.

Meer recensies van KimCoenen85