Billy Summers

Kimisreading 18 juni 2023
"Maar om haar zo te zien zitten, hoe ze naar de sterren kijkt, dat betekent iets. Misschien niet meer als alles in het honderd loopt, maar op dit moment wel. Hij heeft haar de bergen en de sterren gegeven, niet on te hebben, maar om naar te kijken en dat betekent heel veel."

Stephen King is de meester van de horror, wat ook de reden is dat ik bij zijn boeken altijd wat voorzichtiger ben. Want, hallo! Angsthaas eerste klas hiero!
Maar niet alle boeken van Mr. King vallen in het horror genre, en dat geldt ook voor Billy Summers.

Billy Summers is een huurmoordenaar die alleen maar slechte mensen vermoordt. Maar bij zijn laatste klus gaat het mis en moet Billy alles op alles zetten om zijn hachje te redden.
Maar Billy's laatste klus is niet het enige verhaal wat verteld wordt. Ook over Billy's tijd in de oorlog wordt verteld.
Dit wordt op zo'n manier gedaan dat het ook echt past bij het verhaal. Het voegt alleen maar toe.

De schrijfstijl van Stephen King is geweldig. Het is verhalend zonder langdradig te worden en de plottwist zijn goed uitgedacht. De personages zitten goed in elkaar en je kruipt echt in hun huid.
En ja, als je als auteur ervoor weet te zorgen dat je volledig meeleeft met de slechterik heb je het voor mij fantastisch gedaan!

Billy Summers is een verhaal over goed en kwaad, over vertrouwen, vriendschap, jezelf (durven) zijn, verlies en vinden en over liefde.

"Wist je dat dat kon? Wist jij dat je voor een scherm of een schrijfblok kon gaan zitten en de wereld kon veranderen? Het is niet blijvend, de wereld komt altijd weer terug, maar voordat dat gebeurt, is het iets geweldigs. Het is alles. Want je kunt het precies zo maken als je zelf wilt."

Ik heb volop genoten van dit verhaal van Stephen King en zijn niet-horror boeken zal ik zeker oppakken!

Meer recensies van Kimisreading