Jackdaw

Kimisreading 09 augustus 2023
"Ze had het gevoel alsof haar intiemste gedachten bloot werden gelegd, maar dat ze er niet om werd berispt, maar er juist om werd geprezen"

Rechercheur Scarlett Delaney probeert de 'Jackdaw Killer' te pakken. Een seriemoordenaar die zijn slachtoffers onthoofd en met vijf krassen in het gezicht achterlaat.
Tijdens het onderzoek komt ze in contact met 'privedetective' Henry Devlin en ze besluiten samen te werken om de moordenaar op te pakken. Maar of dat de juiste keus is?

"Misschien moet je een volgende keer proberen een boek te lezen of iets dergelijks?"

De eerste helft van het boek moest ik er nog even inkomen. Op sommige momenten leek het eerder een feelgood met thriller elementen dan een echte thriller.
Maar vanaf de tweede helft veranderde dit en zat ik er echt lekker in. Mede de korte hoofdstukken nodigen uit tot doorlezen.
Waar ik me eerder enigzins stoorde aan de naïviteit van Scarlett, zag ik haar personage groeien gedurende het verhaal. Hierdoor werd ze voor mij een stuk realistischer en kon ik me meer in haar inleven. Ook bepaalde keuzes ten opzichte van haar leven, carrière en Henry werden daardoor logischer.
Want eerlijk is eerlijk, hoewel Henry heel charmant is, weet je dat er iets niet helemaal klopt, maar wat dat precies is...

"Hij had niet - zoals zij - zijn, carrière, vrijheid en wellicht zelfs zijn ziel op het spel gezet om deze verdachte te kunnen inrekenen."

Jackdaw is het eerste deel van een serie en ik moet zeggen, dit boek smaakte absoluut naar meer! Kom maar op met het tweede boek!

3,5 - 4 ⭐

Meer recensies van Kimisreading