De Dievenspelen

Kimisreading 27 september 2023
Er kan er maar één de winnaar zijn. Wie is de beste dief van de wereld?

Rosalyn Quest komt uit een legendarische familie van meesterdieven en hoewel ontsnappen uit de meest benarde situaties haar in het bloed zit, wil ze toch iets anders met haar leven.

Maar dan wordt haar moeder ontvoerd en ziet Rosalyn geen andere uitweg dan mee te doen aan De Dievenspelen. De hoofdprijs voor de winnaar; Alles wat je maar wensen kunt.
Om haar moeder te kunnen redden, moet ze winnen!

"Tip van een pro: als je het product niet onbeschadigd weg kunt krijgen, bespaar je dan de moeite."

De Dievenspelen wordt omschreven als een combinatie tussen The Hunger Games & Ocean's Eleven en die vergelijking snap ik wel.
Ik las dat dit debuut van Kayvion Lewis wellicht verfilmd gaat worden en ik moet zeggen, daar leent het verhaal zich uitstekend voor.

Het is snel, vol actie, plottwists en spanning en sensatie. Ideaal voor op het witte doek.

"Een kruimeldief belandt in de gevangenis. Een uitmuntende bandiet wordt de heerser van een natie."

Vanaf het allereerste begin zit de vaart er goed in. Je valt gelijk middenin de actie en dat blijft tot op de laatste bladzijde het geval. Het verhaal is vlug als water en de ontwikkelingen volgen zich razendsnel op.

Voor mij ging het af en toe iets te rap. De personages misten daardoor wat aan diepgang en sommige ontwikkelingen waren enigzins aan de onrealistische kant.
Ik had graag wat meer te weten willen komen over Ross, haar achtergrond en de geschiedenis van haar moeder.
Ook de overige personages had ik graag beter willen leren kennen.

"Weet waar de uitgangen zijn en kies de beste. Dat was mijn ding toch? Altijd de beste uitweg kiezen."

Het einde vraagt om een tweede deel en ik hoop dan ook echt dat deze er gaat komen.
Wil graag weten hoe het verhaal zich verder ontwikkelt en misschien dat we meer inzicht krijgen in de hoofdpersonen.

Ben jij fan van snelle actie, spanning, Ocean's Eleven met een YA tintje? Dan is dit boek echt wat voor jou!

3,5 ⭐

Meer recensies van Kimisreading