Spannende reis!

Klaske Bakker 30 augustus 2020 Auteur
Zo gauw ik de eerste pagina van dit boek opensloeg, heb ik me bij Zeger gevoegd en ben met hem mee op reis gegaan naar het Polen van na de tweede wereldoorlog. Ik voelde me een betrokken reisgenoot die continue zorgen om hem had, hem wilde waarschuwen en er voor hem wilde zijn. Maar ik wist ook dat hij zijn eigen weg moest gaan, zijn eigen zoektocht moest voltooien en dat ik daarom weinig invloed op hem zou kunnen uitoefenen. Ik probeerde me daarom afzijdig te houden, hoe moeilijk het ook was.
Als ik overdag op mijn werk was dan hoopte ik dat het snel weer avond zou zijn, zodat ik me weer bij Zeger kon voegen. En bij Ewa natuurlijk. Ook bij haar voelde ik me erg betrokken en ik voelde mededogen met haar om de lastige positie die zij had in het land van haar herkomst. En ik hoop heel erg dat ze haar geluk gaat vinden, waar ook ter wereld.

Kortom: ik heb ontzettend genoten van dit prachtige verhaal. Heel goed geschreven, surrealistisch soms, beeldend, met mooie metaforen en psychologische inzichten!

Meer recensies van Klaske Bakker