Een roman die bloemen laat spreken!

kouk 10 juni 2018
In dit debuut van Holly Ringland.
Als het verhaal begint, maken we kennis met de 9 jarige Alice Hart.
Alice woont met haar ouders erg afgelegen en komt nooit van hun woonerf af.
Ze heeft haar hondje Toby als gezelschap en leest graag.
Haar moeder Agnes laat haar kennis maken met tuinieren & de taal van bloemen.

Na een tragedie gaat de kleine Alice bij haar grootmoeder wonen.
Op Thornfield, wat heel vroeger een zuivelmakerij was maar nu al jaren dienstdoet als bloemen kwekerij vindt ze haar thuis.
Alice groeit op tot een jonge vrouw!
Als Alice de waarheid achter een familiegeheim ontdekt, vlucht ze en bouwt elders weer een leven op.
Maar je kan niet vluchten voor je verleden.
Op een dag staan er 2 vrouwen bij haar voor de deur met verschrikkelijk nieuws.
Zal Alice haar thuis vinden?..

''Het verhaal van Alice Hart'' is schitterend vormgegeven.
Alle 30 hoofdstukken dragen de namen van bloemen.
Ze beginnen met een stukje informatie over de desbetreffende bloem, vergezeld door een schitterende potloodtekening van een bloem.
Deze details geven een bijna magisch sfeer aan het boek.
Dit is het debuut van Holly Ringland, maar dat is niet te merken want de schrijfstijl is vlot en de auteur weet je echt te raken!

''Het verhaal van Alice' 'is een schitterende roman over ontdekken wie je bent en waar je thuishoort!

''Als er één boek is die je deze zomer moet lezen, dan is het wel het verhaal van Alice!''

Meer recensies van kouk