Het slot van een tweeluik!

kouk 31 mei 2018
''The fates divide'' gaat gelijk verder waar we gebleven waren aan het einde van ''Carve the Mark''.
In dit laatste deel van de serie meer over Akos & Cyra's lotsbestemmingen die met elkaar verbonden zijn en nieuwe Vijanden die ten tonele verschijnen.

In dit deel van de tweeluik, krijgen we er 2 POV's bij, namelijk: Cisi en Eijeh.
Hoewel ik niet alle hoofdstukken van hen interessant vond gaf het wel meer inzicht in hun karakters.

Ook in dit boek zit weer een kaart en een verklarende woordenlijst.
Beide zijn erg handig en vooral de woordenlijst achterin heb ik vaak geraadpleegd.
De wereld die Veronica Roth heeft gecreƫerd is heel groot en bestaat uit meerdere planeten met z'n eigen inheemse bevolking & planten.

Daar is ie dan, de Plottwist!
Mij verbaasde dat erg en het is een echte pageturner!

Deze serie heel anders is dan Veronica Roths vorige serie: Divergent.
Bij de Divergent serie werd je gelijk mee in het verhaal getrokken en ''The Fates Divide'' serie komt veel trager opgang.

Vooral dit tweede deel bevat veel politieke intriges, helaas kon mij dat niet zo boeien, maar desalniettemin is dit deel een mooie afsluiter van een tweeluik!

Meer recensies van kouk