Het vuur in mij.

kouk 01 december 2019
Ava is alles in één keer kwijtgeraakt!
Haar ouders, haar nichtje, haar huis, haar oude leven en haar gezicht.

Zestig procent van haar lichaam is aangetast door het vuur,haar hele lichaam bedekt met rode littekens.
Als ze na een jaar intensief revalideren weer haar leven moet oppakken, worstelt ze met haar nieuwe ''zelf''.
Want wie ben je als je jezelf niet in de spiegel herkent?
Haar uiterlijk is onherkenbaar veranderd.

Ava woont bij haar oom en tante die hun dochter zijn kwijtgeraakt in de brand.
Als haar tante voorstelt om weer naar school te gaan (een nieuwe school), met een proefperiode van veertien dagen, is Ava vastbesloten om het na die twee weken weer voor gezien te houden.
Zodat ze zich weer terug kan trekken in haar eigen wereldje.
Maar dan.. leert ze medescholier en praatgroep buddy Piper kennen!
Door de vriendschappen die ze sluit begint Ava langzaamaan aan haar genezingsproces.
Ze leert dat we allemaal met dingen worstelen & dat niet alle littekens zichtbaar zijn!

Het éérste wat opvalt aan ''Het vuur in mij'' is de lichtblauwe cover met de felroze pruik.
Hoewel de cover eerst niet logisch lijkt, kom je er tijdens het lezen van dit boek achter waarom er voor deze voorkant is gekozen..

In ''Het vuur in mij'' komen diverse thema's aan bod als, verlies, rouw, depressie, zelfdoding, zelfacceptatie, vriendschap.
Ondanks dat hier best zware onderwerpen tussen zitten, gaat de auteur hier goed mee om.
Realistisch en met respect.
Ava groeit als personage, je ziet haar echt ontwikkelen in het verhaal.
Je leeft met haar mee, ziet haar worstelingen en haar triomferen.
Doordat er ook wat humor in dit boek zit, worden de zwaardere stukjes prettig afgewisseld.
Bijzonder om te lezen hoe je soms ook om mindere leuke dingen toch kunt lachen!

''Het vuur in mij'' is het debuut van de auteur: Erin Stewart., maar ik zal zeker nog eens een boek van haar lezen!

Meer recensies van kouk