Heerlijke (psychologische) thriller met veel plottwists

Kuzcotropia89 22 januari 2024
Sasja is thriller schrijfster van de populaire Maasstadmoorden serie. Of dat was ze. Het vijfde en laatste deel van de serie heeft ze afgesloten op een manier, waar veel fans het niet mee eens zijn. Ze blijven dan ook maar vragen naar een vervolg. Een vervolg dat Sasja absoluut niet meer wil schrijven! Ondertussen zijn er ook problemen in Sasja's persoonlijke leven.
Op een dag staat de politie bij Sasja aan de deur. Er is een moord gepleegd die wel erg lijkt op de moord uit Sasja's eerste boek. De dader wil Sasja dwingen om een vervolg op het boek Eindspel te schrijven. Zo niet, dan zullen er meer moorden volgen...

Het boek begint rustiger dan de gemiddelde thriller, maar desondanks zit je direct in het verhaal. De hoofdstukken worden onderverdeeld in verschillende perspectieven, die van Sasja en van Martin (rechercheur), maar daarnaast komt af en toe het perspectief van copycat (de dader) ook voorbij.
Wat gebeurt er nou allemaal in Sasja's leven en wat is er in het verleden voorgevallen? En wat heeft dat te maken met de recent gepleegde moord?
In de eerste helft van het boek heeft het veel weg van een psychologische thriller. Ongeveer halverwege het boek ga je van fantastische plottwist naar plottwist. Ondanks dat ik uiteindelijk door had wie copycat is, wist het einde me nog te verrassen.
Dit is het eerste boek van Angelique Haak wat ik heb gelezen en zeker niet te laatste!

Meer recensies van Kuzcotropia89