Meer spannende roman dan thriller

Kuzcotropia89 14 januari 2024
In Verity leer je Lowen kennen. Lowen is een, niet super bekende, thriller schrijfster. Ze wordt gevraagd om een thriller serie af te schrijven van de bekende auteur Verity. Verity heeft een auto ongeluk gehad en is niet meer in staat zelf verder te schrijven. Om goed research te kunnen doen, wordt ze gevraagd in het huis van Verity, haar man en zoontje te verblijven. Lowen voelt zich niet helemaal op haar gemak in dit huis en ze vindt een wel heel bijzonder manuscript van Verity. Hoe meer ze leest, hoe meer paranoïde ze wordt. Doet ze er wel goed aan om in dit huis te zijn?

Verity wordt aangeduid als een thriller, maar is meer een mysterische roman/spannende roman. Dit doet niets af aan het verhaal.
Vanaf het eerste hoofdstuk zit je direct in het verhaal en wil je eigenlijk niet meer stoppen met lezen. De spanning bouwt zich op met verrassende plottwists richting het einde van het boek. De vele erotische scènes zijn te gedetailleerd , overbodig en niet echt relevant voor het verhaal. In sommige delen van het boek komt dit zoveel voor, dat het ten koste gaat van het verhaal.Dit boek is dan ook echt 18+.
Ondanks dat, vind ik het wel echt de moeite om te lezen. De korte hoofdstukken en de makkelijk te lezen schrijfstijl zorgen voor veel leesplezier. Zeker een aanrader voor mensen die houden van spannende romans!

Meer recensies van Kuzcotropia89