Fantastisch mooie roman

Kuzcotropia89 01 februari 2024
Sant' Anna gaat over, de zeer succesvolle , modeontwerpster Chiara Arrighegetti. Chiara heeft altijd gezegd overal over te willen praten, behalve haar priveleven en dan met name het verleden.
Tot ze op een dag opeens journaliste Francesca bij haar thuis uitnodigt en vraagt of ze haar autobiografie wil schrijven. Francesca krijgt dagboek stukken uit 1944 te lezen en Chiara vertelt over haar leven als kind, tiener en haar beginjaren als modeontwerpster. Het verhaal is opgesplitst in 3 verschillende tijden: de dagboek stukken uit 1944, het leven van Chiara in de jaren 50 en 60 en het 'heden' in 1995 tijdens haar gesprekken met Francesca.

Vanaf het eerste hoofdstuk wordt je in het verhaal meegenomen. Een verhaal dat begint op die vreselijke dag in augustus 1944. Ondanks dat dit verhaal heel heftig is, is het geen treurig boek. De heftige dagboek stukken worden afgewisseld met de hartverwarmende herinneringen die Francesca heeft van de jaren 50 en 60. Door de afwisseling tussen de verschillende tijden leest dit boek vlot en blijf je enorm geboeid. Elke keer wordt er maar een beetje informatie gegeven, waardoor je door wilt lezen. Je moet weten wat er precies gebeurt is in 1944, maar ook hoe het leven van Chiara verdergaat. De schrijfstijl is fantastisch. Ik kan hier niet uitleggen hoe fantastisch dit boek is. Dit is een verhaal, wat je altijd bij blijft. Het liet me niet los toen ik het aan het lezen was en nu het al een tijdje uit is nog steeds niet.

Vanaf de eerste pagina's wo

Meer recensies van Kuzcotropia89