Indrukwekkend verhaal

Laura 30 mei 2020
De naam Titus Brandsma is moeilijk te vermijden in Nederland. Desondanks had ik voor het lezen van dit boek geen idee wat voor grote rol hij heeft gespeeld in Nederland en wat voor grootse dingen hij in zijn leven voor elkaar heeft gekregen. Van Friesland naar Oss en dan naar Oldenzaal en Nijmegen; hij was overal.

Het meest indrukwekkende is zijn alomgeroemde toewijding aan alles wat hij deed en zijn oneindige optimisme en overtuiging, vooral tegen het einde van zijn leven. Het boek bespreekt zijn hele leven en iets over de helft beginnen de beschrijvingen van wat de pater heeft moeten doorstaan tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Het boek geeft een heleboel informatie, wat ik waardeer. De omschrijvingen zijn alleen lastig te volgen en daarmee het verhaal. Hierdoor is de verleiding groot om het boek niet uit te lezen. Vooral tijdens de eerste helft is het moeilijk om de aandacht erbij te houden.

Meer recensies van Laura