Wat is echt?

Leamd 09 december 2020
Znežanka is een vrouw die door een traumatische ervaring psychische problemen krijgt. Om hiervan te kunnen genezen krijgt ze de opdracht om naar de VS (San Francisco) te reizen om de man te ontmoeten die aan de grondslag lag van haar trauma. Al in het vliegtuig ontmoet ze Arend, een sympatieke man die ook met een doel naar San Francisco onderweg is. Ze besluiten samen een road-trip door de VS te maken met als eindbestemming San Francisco. Tijdens deze reis wordt de band tussen Znežanka en Arend sterker en komen we er achter waardoor Znežanka getraumatiseerd is geraakt.
In dit boek beleef je het verhaal door de ogen van Znežanka, waardoor je niet altijd weet wat echt is en wat niet. Dit geeft het verhaal een extra dimensie. Het verhaal start behoorlijk zwaar, maar gaandeweg wordt het een stuk lichter. Dit komt door de road-trip, maar ook door het personage Arend. Hij is erg liefdevol en accepteer Znežanka zoals ze is. Misschien niet een heel geloofwaardig personage, maar wel de meest hoopvolle.

Meer recensies van Leamd