Lekker weglezen, niet heel pakkend

Leamd 24 januari 2024
Dit boek uit de Trellingerland-reeks (deel 3) gaat over Nadja, een vrouw die na de dood van haar vader op zoek gaat naar familie. Ze komt hierbij al snel bij verre familie, Hetty en Klaas, die een herberg runnen op het fictieve eiland Trellingerland. Dit ruige eiland is gelegen tussen de Nederlandse waddeneilanden en Denemarken en heeft kenmerken van beiden. Nadja ontmoet al snel meer eilandbewoners en krijgt een baantje in de speelgoedwinkel van Christine. Ondanks sommige wat minder aardige bewoners voel ze zich hier al snel thuis en vindt hier eindelijk haar 'thuis' waar ze al zo lang op zoek naar was.

Reina Crispijn geeft mooie omschrijvingen van het eiland en de bewoners. Ze geeft je het gevoel dat het eiland echt bestaat en dat je er zelfs al geweest bent. Het verhaal leest ook lekker weg, met korte hoofdstukken en eenvoudige zinnen. Toch blijft het verhaal niet echt hangen. De slechterik wil niet echt slecht worden en verdwijnt al snel uit het verhaal. En de liefde in dit boek is wel erg eenvoudig, waarbij ze al snel zeggen dat ze gaan trouwen. En er zijn een paar losse eindjes in het verhaal, waardoor je je afvraagt of je iets gemist hebt.
Conclusie: een lekker luchtig boek waar vast voldoende mensen veel plezier van hebben. Maar voor mij iets te simpel.

Meer recensies van Leamd