"Er zal voortaan een ervoor en erna zijn'.

Leesbril 23 mei 2020
De zoektocht van een vader om te begrijpen waarom zijn zoon een afwijkende fietsroute heeft genomen waardoor hij is geschept met fatale .
gevolgen. Een jaar lang zoekt de vader, en auteur, naar antwoorden. Elke veronderstelling of verklaring roept nog meer onbeantwoorde vragen op..
Er bestaat geen aanvaardbare verklaring waarom een vader zijn 23 jarige zoon verliest.
Een jaar leeft hij binnen het isolement van werkkamer en slaapkamer. Elke dag heeft een onbevredigend einde en sluit hij af in een alcoholroes om de pijn te kaderen.
's Nachts leeft zijn zoon de laatste uren in de zorgzame armen van zijn vader.
Citaat: Het is dan dat ik hem opraap en naar mijn bed draag, waarvan ik het dek opensla. Kom maar dicht tegen me aanliggen. Dat zal je warm houden. Ze komen zo om je beter te maken

In het onpeilbare verdriet schrijft A. F. TH van der Heijden een ontroerende requiemroman waarin zijn zoon verder leeft voor iedereen die Tonio niet persoonlijk heeft gekend.

Meer recensies van Leesbril