Hartverwarmend!

Haas twijfelde aan zichzelf. De egel vroeg namelijk aan de haas wat hij eigenlijk is en hij geloofde niet dat de haas ook echt een haas is.
Een klein katje denkt dat hij een sappapoelkobabelli is en een horde eekhoorntjes wees naar hem en hadden de grootste pret. De haas had geen idee wat er aan de hand was en werd er verdrietig van.

De haas vroeg zich af wat hij eigenlijk is. Nadat hij andere dieren had bekeken wist hij het ineens: hij had geen neus! De haas schaamde zich enorm en wilde niet dat iemand hem nog zag, hij voelde zich vreemd.
Haas zwierf dagenlang rond omdat hij niemand wilde zien. Toen hij daar genoeg van had ging hij op een grasveldje liggen. En toen, ineens.. werd de haas gevonden door een klein meisje. Het kleine meisje hield van hem zoals hij was.

De haas zonder neus is een hartverwarmend prentenboek over je anders voelen, je geliefd voelen en over gelukkig zijn met jezelf. Je bent namelijk goed zoals je bent! Dit boek kan het zelfvertrouwen van een kind een flinke boost geven.

Dit mooie verhaal is geschreven door Annabel Lammers, zij heeft op een hele mooie manier geschreven dat je goed bent zoals je bent. Het was voor de haas namelijk een grote zoektocht: waarom werd hij uitgelachen? Wat is hij eigenlijk?
Heel mooi hoe ze alles heeft verwoord, het is een ontzettend lief en hartverwarmend verhaal

De tekeningen zijn gemaakt door Hanneke Siemensma (@hannekesiemensma). Ik vind haar stijl echt geweldig! Heb je de cover goed bekeken? Prachtig toch?! Het hele boek staat vol met prachtige, warme tekeningen. Een feest voor het oog!

Ik ben super enthousiast over dit prentenboek, als je het leest en de tekeningen bekijkt dan snap je wel waarom

Meer recensies van Leukekinderboekjes