Einstein

Leukekinderboekjes 10 januari 2021
‘’Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.’’ - Albert Einstein

Een kleine muis mist een feest waar hij graag bij wilde zijn. Hij bouwt een tijdmachine zodat hij de tijd kan terugdraaien. Zou hij dit keer op tijd zijn voor het feest?

De kleine muis had zijn doel met ruim 80 jaar gemist. Hij was terechtgekomen in het jaar 1905. Maar, misschien was er tóch iemand die hem kon helpen.

In Einsteins biografie staat 1905 bekend als annus mirabilis, het wonderjaar. In dat jaar publiceerde hij onder meer zijn speciale relativiteitstheorie en ontdekte hij het verband tussen massa en energie.

Wauw, dit boek.. zó mooi en interessant! Dit boek is dan ook geschikt voor lezers van 6 tot 106 jaar oud. Dit boek staat boordevol met interessante informatie over Einstein. Het verhaal zelf is een beetje spannend. De kleine muis heeft namelijk grote plannen en zal het hem allemaal lukken?

De illustraties zijn gemaakt met aquarelverf en potlood. Prachtig gemaakt, zo realistisch! Er is zoveel te zien. Een favoriete illustratie heb ik niet, ik kan niet kiezen

Meer recensies van Leukekinderboekjes