Leerzaam

Met dit kleurrijke woordenboek wordt leren lezen echt plezierig. In dit boek staan meer dan 500 geïllustreerde en alfabetisch gerangschikte trefwoorden. Elk woord wordt in eenvoudige taal uitgelegd en de tekeningen maken de betekenis nog eens extra duidelijk.

In dit boek lees je over meer dan 70 dieren. Bij elke nieuwe letter zie je hoe je de letter moet schrijven. Je kind leert de juiste schrijfwijze, een vlotte zinsbouw en zijn woordenschat wordt vergroot.

‘Mijn leuk ABC’ is een vrolijk en kleurrijk woordenboek vol met humor. Je kind leert op een speelse manier enorm veel! De illustraties zijn erg mooi en duidelijk, ook op de cover is al erg veel te zien!

Dit boek is geschreven en geïllustreerd door Richard Scarry (1919-1994). Richard Scarry was een populaire kinderboekenschrijver en -illustrator. Hij heeft meer dan 300 kinderboeken geschreven en zijn boeken zijn meer dan 100 miljoen keer verkocht en vertaald in 30 talen.

Wij hebben een ouder boek van ‘Mijn leuk ABC’, dat boek komt uit 1966. Ik vind deze nieuwe uitgave veel mooier. De illustraties zijn kleurrijker, sommige dierennamen zijn aangepast en meer van deze tijd. Van sommige woorden zijn synoniemen gebruikt of het woord is helemaal vervangen naar een moderner woord.

Meer recensies van Leukekinderboekjes