Smaakt naar meer!

Heb jij dat ook weleens? Dat er ijskoud water uit de douche stroomt als je eronder staat? Of dat je favoriete speelgoed ineens kwijt is? Dat gebeurt echt niet zomaar.. dat is het werk van de dwarsliggers! Dwarsliggers zijn alleen in de nacht aan het werk, ze mogen niet gezien worden door mensen. Ze hebben ook een hekel aan mensen.
Dwarsliggers zijn overal, ook in jouw huis. Ze werken voor Dwars&Co, het grootste bedrijf op aarde. Je wordt niet zomaar een dwarsligger, hiervoor moet je naar de Leeracademie voor Hoogstaande Dwarsligkunsten (gewoon een moeilijk woord voor school).
Stip zit ook op die Leeracademie, hij is een groenling. Als hij zijn diploma haalt, is hij een echte dwarsligger. Om dat diploma te halen moet hij zijn eindmissie halen. Voor andere groenlingen is dat niet zo moeilijk, maar voor Stip wel! Stip is namelijk erg onhandig, een beetje klungelig. Stip moet bij honderd woningen één dwarsligklus uitvoeren.
Bij woning 1 en 2 is het gelukt, al ging dat bijna mis! Bij woning 3 moet Stip een gaatje maken in een tand van de bewoner. Dit doet hij bij een jongen, maar Stip boort per ongeluk de hele tand eruit en de jongen wordt wakker. De jongen slaat Stip van het bed en even later ziet Stip een grote hand die steeds dichterbij komt.
Wat een fantastisch boek is dit! Een grappig, maar vooral spannend avontuur. Ik denk dat er ‘s nachts ook veel dwarsliggers bij mij in huis komen, hopelijk na vandaag niet meer .
Dit is ook een mooi boek om over door te praten met je kind. De dwarsliggers doen dit werk namelijk niet zomaar, daar hebben ze een reden voor.
Dit boek is geschreven door Rico Hop (@rico.hop), dit is zijn eerste kinderboek en het is werkelijk fantastisch! Het leest ontzettend fijn en ik kon het boek dan ook niet wegleggen. De grappige illustraties zijn gemaakt door Bas Schel (@bas_schel) en die voegen erg veel toe, ze maken het verhaal nóg leuker! Hopelijk zien we nog veel meer van dit duo!

Meer recensies van Leukekinderboekjes