avontuurlijk!

Tido zit met papa en mama aan tafel te lunchen. Lali eet ondertussen haar brokjes. Tido en Lali moeten goed eten, ze willen namelijk buiten spelen. Mama zegt dat ze voor het donker thuis moeten zijn want ze eten iets lekkers vanavond, maar dat is een verrassing!
Buiten spelen Tido en Lali met de bal, Tido trapt iets te hard tegen de bal en de bal vliegt het bos in. Oeps! Die moeten ze ophalen.

Tido en Lali rennen meteen het bos in. In het bos ontdekt Tido iets vreemds, een speeltuin! Die hebben Tido en Lali nooit eerder gezien. Op de poort staat een tekst: ‘De Betoverende Speeltuin’. In de speeltuin staat een schommel, een draaimolen en nog veel meer. Tido en Lali gaan meteen schommelen. Wat gek, de schommel groeit! De schommel wordt heel erg hoog! Zal er ook iets gebeuren met een ander speeltoestel? Ze gaan meteen kijken. Maar wel optijd naar huis, want wat voor lekkers gaan ze eten?!

Een magisch verhaal geschreven door Joost van Ekeren. Wat een mooie avonturen beleven Tido en Lali in de bijzondere speeltuin

Dit is het prentenboekdebuut van Joost van Ekeren. Wat ik bijzonder vind aan dit boek is dat Joost zelf geadopteerd is uit Sri Lanka en dat hij adoptie een subtiele rol heeft gegeven in zijn boek. Joost kreeg er als kind veel vragen over en dat vond hij niet erg, maar er zijn genoeg kinderen die dat wél lastig vinden. Het is dan fijn dat je jezelf kunt herkennen in een kinderboek. Er zijn namelijk weinig kinderboeken waarin adoptie een rol heeft.

De illustraties zijn erg mooi om naar te kijken. Tido en Lali zien er super lief uit en er zijn mooie kleuren gebruikt. Op pagina 2 zie je dat Tido tegen de bal trapt (swipe voor de foto), op die pagina zie je twee vogels in de lucht. De vogels zie je op meerdere pagina’s, leuk om samen te tellen! De illustraties van de speeltuin vind ik iets magisch hebben, erg mooi om naar te kijken

Meer recensies van Leukekinderboekjes