Als je denkt dat je 't weet...

LianneV 03 november 2020
Tarryn Fisher is een bestseller auteur, woonachtig in Seattle, die al best wat boeken op haar naam heeft staan. De echtgenotes, het boek waar deze recensie over gaat, is pas de eerste die naar het Nederlands vertaald werd.

De hoofdpersoon in dit boek is Thursday. En Thursday is de 2e vrouw van Seth. Daarnaast bestaat er nog een 3e vrouw. Thursday bevindt zich dus in een polygame relatie. Thursday weet niks van Seth's andere vrouwen. Maar als ze op een gegeven moment tijdens het wassen een briefje vind met de naam van een vrouw erop, besluit ze op onderzoek uit te gaan.

De schrijfstijl van het boek is vergelijkbaar met wat ik gewend ben van deze uitgever. Heerlijk relaxt. Lekker makkelijk lezen. Een ontspannen boek, wat je makkelijk uitleest dus.

Eigenlijk het meest bijzonder aan dit boek vind ik de telkens weer opbouwende spanning. Die eigenlijk nooit helemaal weg is. Daarnaast denk je elke keer te weten hoe het zit, om er vervolgens achter te komen dat het toch weer anders zit.

Polygamie is best een bijzonder onderwerp. En ik denk dat een ieder daar zo zijn/haar gedachten bij heeft. Voor mij was dat juist reden om dit boek te willen lezen. Maar gelijk in het eerste hoofdstuk begon ik me te ergeren aan de hoofdpersoon. Omdat ze zich gedroeg als een typische vrouw in een polygame relatie. Dat heeft best even geduurd, tot dat er ineens een omslagpunt kwam.

Stiekem weet ik nu nog niet hoe het precies in elkaar zit, en dat vind ik eigenlijk wel heel knap gedaan. Daardoor wil je ook eigenlijk blijven lezen, ook al is het boek al uit.

Ik hoop dan ook dat meer boeken van Tarryn Fisher vertaald worden, zodat ze ook hier meer bekendheid krijgt.

Van mij krijgt dit boek 4 uit 5 sterren

Meer recensies van LianneV