Wauw

Liefzonnetje 09 februari 2023
Na 33 jaar herlas ik dit boek. Destijds was ik zeer onder de indruk van het verhaal en vooral de nieuwe wereld waarin vrouwen de baas zijn was mij bij gebleven.
Toen mijn zoon vertelde over het boek, werd ik nieuwsgierig. Hij had het over de schoonheid van de natuur het in ere houden daarvan, niet zo zeer over macht van vrouwen. Had ik het dan zo verkeerd onthouden? Ik besloot het boek te herlezen, iets wat ik niet vaak doe.
Nu ik het weer lees zie ik hoe actueel dit boek nog steeds is terwijl het in de jaren 80 van de vorige eeuw geschreven is. En ja naast de 'macht van vrouwen' is het actuele thema hoe wij omgaan met de natuur diep verweven. Wederom ben ik zeer geraakt door dit boek en ongelooflijk knap hoe Thea Beckman dit boek geschreven heeft. Dit boek zou iedereen moeten lezen. ♥️

Meer recensies van Liefzonnetje