Verdwijning, met een actueel sausje

LienWi 09 april 2024
In de spannende novelle "Waar is Ivy?" van Inge van Prooijen volgen we Lizzy. Ze is de alleenstaande mama van baby Ivy en heeft het niet altijd even makkelijk met haar nieuwe rol. Als ze op een dag een eerlijk bericht over het moederschap post, krijgt ze heel veer (h)erkenning en dit is meteen het begin van haar carrière als influencer.
De berichten die ze krijgt van de moedermaffia en internettrollen blijven in haar kleren hangen. Ze denkt erover met haar account te stoppen. En net dan gebeurt het ondenkbare… haar dochtertje verdwijnt uit haar bedje tijdens een middagdut. Hoe kan dat? Wat is er gebeurd?

Het verhaal is opgebouwd uit korte hoofdstukken waarbij we steeds wisselen tussen vandaag (de verdwijning van Ivy) en 6 maand geleden (de start van Lizzy's instatgram-carrière). Door die wisselede perspectieven krijg je een steeds beter beeld van wat er mogelijks aan de hand is.

Het verhaal is ontzettend vlot geschreven en ik las het echt in 1 ruk uit. De spanning wordt zeer mooi opgebouwd en je wil gewoon weten hoe het afloopt.
Het is een verhaal over een verdwijning, met een heel actueel sausje erover. Het doet je echt wel even stilstaan van de impact van sociale media op je/het leven.

Meer recensies van LienWi