Spannend kortverhaal!

LienWi 11 december 2023
Dit tussendoortje van Frank Vork had me meteen in zijn greep. Ik las het in één ruk uit op een gure herstavond. Al op de eerste bladzijde is het duidelijk dat Lotte een man heeft vermoord. Waarom en hoe het nu verder moet, daarover gaat dit boek.

Lotte heeft een drukke job en eigenlijk is die job het enige waar ze echt oog voor heeft. Ze staat aan het randje van een burnout als haar vriendin, Jasmijn, haar voorstelt om een weekendje naar de Franse Ardennen te trekken. Een weekendje met rust, wandelen, lezen,… kortom de batterijen weer opladen. De dag van vertrek ligt Jasmijn echter ziek in bed. Lotte vertrekt alleen richting het vakantiehuisje. Daar loopt het al snel mis. Ze heeft welgeteld 48 uur om het lijk weg te werken en terug te keren naar haar normale leven.

Frank Vork schreef eerder al een aantal boeken in eigen beheer. Dit is zijn eerste boek voor de Verhalenfabriek. De boek leest vlot dankzij de fijne schrijfstijl. De korte hoofdstukken dragen bij de urgentie die je voelt in het verhaal. Ook het afwisselen tussen heden en verleden is goed gekozen en draagt bij tot de spanning.
Het personage van Lotte is goed uitgewerkt. Je volgt haar gedachten, haar (niet altijd logische) handelingen en ik had heel veel zin om in de auto te stappen richting Sauville om haar een handje te helpen.

Heel erg genoten heb ik van dit korte verhaal!

Meer recensies van LienWi