Razendsnelle actiethriller..

LinseyM 25 mei 2023
Opnieuw weet Coben een goede thriller af te leveren. Dit keer een verhaal over een vader die veroordeeld is voor de moord op zijn 3 jarig zoontje. Maar zoals altijd in de boeken van Coben blijkt dit echter niet het juiste verhaal. Wat is er 5 jaar geleden echt gebeurd en is zijn zoontje wel vermoord? Een foto lijkt het tegendeel te bewijzen.

Het boek zit weer bomvol actie en plotwendingen. Ik smul daarvan. Het leest als een trein die zonder vaart te minderen door raast naar het eindstation.

Het verhaal is geschreven in de ik vorm vanuit de vader. Hierdoor is het makkelijk om je in hem te verplaatsen en zijn gedachtegang te volgen. De overige verhaallijnen zijn beschreven in de derde persoon. Het is dan ook meteen duidelijk als je de beleving vanuit een ander personage leest.

Het verhaal zit ook vol met humor zoals we gewend zijn van Coben. Zo is er een FBI duo dat elkaar bij verhoren in elke zin met de voornaam benoemd. "Dat vind jij toch ook Max" "Ja, dat is zo Sarah"
Je kunt je er aan irriteren of het geweldig vinden, ik vind het hilarisch.

Als extraatje vind ik het leuk dat er ook weer bekende namen voorbij komen. Zo is de advocaat Hester Crimstein weer van de partij en wordt er ook verwezen naar het teruggevonden schilderij van Win.

Kortom een spannende vlotte thriller die het waard is om te lezen. Geloofwaardig? Misschien niet helemaal, maar doet dat ertoe? Ik vind van niet.
Ik heb weer genoten van dit boek en geef het dan ook 4 sterren.

Meer recensies van LinseyM