Een thriller vol spannende scènes met een vleugje cultuur.

LinseyM 02 juni 2023
Dit boek valt onder de noemer thrillers, maar het heeft veel meer dat dat. Cultuur, relaties en racisme komen allemaal aan bod.

Hana, inspecteur bij de afdeling zware delicten in Auckland, krijgt een email met een filmpje toegestuurd. Dit filmpje brengt haar op het spoor van een moordenaar met een wel heel bijzonder motief. Terwijl Hana en haar team zich onderdompelen in de zaak, blijkt dat Hana's moari achtergrond een grote rol speelt in de oplossing van de zaak. Ondertussen speelt er zich ook heel veel af in het privé leven van Hana.

Het boek begint met een terugblik in het verleden. Deze terugblik vormt de rode draad door het boek.
Het boek is geschreven vanuit de derde persoon en wisseld soms tussen de vele personages. Dit maakt het echter alleen maar interessanter om te lezen omdat je jezelf dan steeds in een ander persoon kan verplaatsen.

Ook is er in dit boek veel moeite gedaan om de maori cultuur te beschrijven. Zo vind je veel moari woorden/zinnen terug in het boek. Door de voetnoten onder aan de pagina's is dit heel makkelijk om te begrijpen, geen paniek dus.

Het boek is toegankelijk voor iedereen. Het is in simpele woorden beschreven en goed te volgen. Het verloopt in chronologische volgorde. Als er terugblikken zijn dan zijn die in de tekst verwerkt.

Een interessant weetje is dat de achterflap vermeld dat we hier te maken hebben met Nieuw Zeelands eerste seriemoordenaar. Na enig speurwerk op Google lijkt dit ook echt zo te zijn.

Van mij krijgt dit boek 4 sterren. Het leest lekker weg en heeft veel spannende scènes. Omdat er in dit boek meerdere verhaallijnen zijn verwerkt die mijn interesse wekken en verder uitgediept kunnen worden, blijf ik geïnteresseerd naar het volgende deel. Wie weet wat de schrijver nog voor ons in petto heeft.

Quote in het boek: Het omslagpunt.
Er was een voor, er was een omslagpunt en er was een na.
Deze zin speelt een grote rol in het boek en zal na het lezen van het boek ook een grote rol voor jou spelen.

Een ding is zeker, na het lezen van dit boek zul je meer kennis hebben van de maori cultuur dan voorheen.

Meer recensies van LinseyM