Het aandenken

17 oktober 2017
Ik ben echt dol op de boeken van Tess Gerritsen! Ondertussen heb ik ook al vrij veel van deze schrijfster gelezen. Ik dacht dat ik dit boek 'het aandenken' nog niet had gelezen, maar terwijl ik aan het lezen was kwam ik erachter dat ik ook dit boek al eens eerder heb uitgelezen. Toch waren bepaalde aspecten van het boek niet meer helemaal paraat en bleef het spannend wat er allemaal zou gebeuren. Het boek begint met een stukje over een vrouw en haar dochter. Op een gegeven moment staat er een man in de slaapkamer van de dochter en verder weet je nog vrij weinig. Daarna gaat het al snel over de speciale vondst uit een museum. Ze hebben namelijk een mummy gevonden in de kelder van het museum, tenminste dat denken ze. Ze noemen haar madam-X na wat onderzoeken. Tijdens het diepgaande onderzoek komen ze erachter dat Madam-X helemaal niet zo oud blijkt te zijn als dat ze in eerste instantie dachten. Je wordt meegenomen in het verhaal dat gaat over het onderzoek naar de oorsprong van Madam-X en de personen die daarmee te maken hebben. Wat ik tof vind aan de boeken van Tess Gerritsen is dat er op het einde zoveel gebeurd wat je vaak helemaal niet meer verwacht. Ondanks dat ik dit boek dus voor de tweede keer heb gelezen is en blijft het spannend.

Meer recensies van