Peculiar Children

Loes 02 november 2020
Jacob worstelt als 16-jarige jongen met zijn pubertijd. Zijn opa betekent veel voor hem en ze hebben samen dan ook een speciale band. Zijn opa vertelt hem sprookjesachtige verhalen over zijn avonturen uit het verleden, waar Jacob graag naar luistert. Echter twijfelt hij over de waarheid van deze verhalen zodra hij ouder wordt, ondanks de foto's die zijn opa telkens laat zien. In het heden gaat het bergafwaarts met Jacob's opa en hij wordt steeds warriger. Na een vreemd telefoontje van zijn opa, gaat Jacob met zijn beste en enige vriend een kijkje nemen. Zijn opa komt wreed te overlijden, maar Jacob twijfelt over wat hij gezien heeft en weet ook niet wat de laatste woorden van zijn opa betekenen.

Dan start het avontuur van Jacob. Hij gaat op onderzoek uit en wil weten wat er echt gebeurd is in zijn opa's verleden. De mooie sprookjesverhalen krijgen tijdens dit avontuur vorm en worden waarheid. Jacob komt achter wonderlijke geheimen en leert zichzelf daarbij letterlijk kennen.

De schrijfstijl is prachtig en de beeldende foto's maken het verhaal krachtiger en illustreren op een mooie wijze de woorden in het boek. Het vult elkaar mooi aan en ik heb dan ook echt genoten van het verhaal. Je wordt meegezogen in het verhaal. Niet alleen een boek voor de jeugd, maar ook zeker voor volwassenen die zich weer even kinds willen voelen en nieuwe werelden willen ontdekken. Fantasie, humor en horror komen samen in dit eigenaardige verhaal. Ik kijk met plezier uit naar de volgende delen van deze serie!

Meer recensies van Loes