Wauw!

Loes 29 februari 2020
Deel 5 in de serie van Olivia Rönning en Tom Stilton, en ook deze heb ik weer met ontzettend veel plezier gelezen! Hier ben ik Hebban dan ook erg dankbaar voor - ik won dit boek met één van de vele acties en daardoor werd mijn serie compleet.

Ook in dit deel komen we in aanraking met een aantal dezelfde personages, die allemaal hun eigen talenten hebben maar ook nog steeds tegen hun eigen demonen vechten. En nee, voor mij verveelt dat niet, ik vond het zelfs heerlijk om er weer over te lezen.
We worden weer meegenomen in het vlotte tempo van de schrijvers, lezen verschillende verhaallijnen en de schrijvers laten ons weer prachtige plekken zien, deze keer in Thailand, ondanks de ellende die deze reis met zich meebrengt. Op het eind valt alles weer op zijn plek, komen alle verhaallijnen weer samen. Daarnaast worden er ook weer wat actualiteiten besproken, worden er maatschappelijke thema's aangesneden en komen er gevoelige kwesties in het verhaal voor. Het heeft alles wat een thriller van de Börjlinds ook in voorgaande delen heeft, maar het blijft fijn lezen. Qua spanning vind ik het in dit deel wat minder, maar ook dat neemt niet weg dat het een goed verhaal is en dat ik het het liefst in één ruk wilde uitlezen.

Ik hoop dat er gauw een nieuwe thriller van dit duo verschijnt! Ik ben niet alleen toe aan een nieuw avontuur van Tom en Olivia, ook heb ik nog een hoop vragen na Koudvuur te hebben gelezen. Wat zullen Tom en Luna gaan doen, blijven ze in Thailand of keren ze terug? Wordt Olivia daadwerkelijk de opvolger van Mette? Blijft Mette daadwerkelijk met pensioen en zo ja, hoe gaat haar leven er dan uit zien - met pensioen gaan is namelijk niks voor haar? En zo kan ik nog wel even door gaan. Genoeg stof dus voor een nieuw boek!

Meer recensies van Loes