Vol problemen

Lois 10 maart 2023
Het boek heeft twee verhaallijnen. De eerste en meest uitgebreide gaat over de dertigers Rutger en Kim die met hun 8-jarige dochter Peru een half jaar naar en door het Caribische gebied zeilen. De tweede verhaallijn vertelt over de op het punt van bevallen staande Rosalia, die met haar man Raul hun vierde kind verwacht. Rutger en Rosalia hebben een droom, een avontuurlijke zeiltocht over zee respectievelijk een nieuwe gelukkige toekomst in de Verenigde Staten.

Na een weinig actie bevattend begin komt het in beide verhalen tot grote problemen. De vrouwen blijken een groot doorzettingsvermogen te hebben om te overleven. Het verhaal zit goed in elkaar, alhoewel lang onduidelijk blijft wanneer en hoe beide verhaallijnen tot elkaar komen.
Beide mannen in het verhaal komen onsympathiek over, dit in tegenstelling tot beide vrouwen. Het karakter van Rosario is het meest uitgewerkt.
Niet mijn droom leest heel plezierig door de stijl en de korte hoofdstukken, waarbij wordt aangegeven op welk tijdstip, plaats en persoon het gaat. Na De perfecte engel is Niet mijn droom opnieuw een boek dat vraagt om gelezen te worden.

Meer recensies van Lois