Ik heb het echt gemaakt!

Chantal Claassen weet een fijne balans te vinden tussen een zwijmelende feelgood en emotionele diepgang!

Fabiënne is opgeklommen tot de top van de Nederlandse modewereld. Ze werkt hard om haar moeilijke jeugd te vergeten en een luxeleven te leiden. Samen met CEO Max, met wie ze een geheime relatie heeft, plant ze een glansrijke toekomst. Als ze naar Parijs gaat voor een modebeurs ontmoet ze de knappe Adam. Hij brengt haar succesverhaal aan het wankelen en pijnlijke herinnering komen boven. Fabiënne komt voor een dilemma te staan. Durft ze haar carrière op het spel te zetten om voorgoed met haar verleden af te rekenen.

Direct werd ik door het verhaal van Fabiënne gegrepen. Chantal Claassen kiest ervoor om ons een kijkje in het verleden van Fabiënne te geven. Mede hierdoor krijg je een alomvattend beeld van Fabiënne en haar leven. Het zorgt ervoor dat je als lezer een voorstelling kan maken van haar.

De verhaallijn heeft een fijn tempo. Je krijgt eerst de tijd om kennis te maken met de personages. Daardoor leest de rest van het verhaal vloeiend en kun je alles prima volgen.

Chantal Claassen legt gevoel en emotie in het verhaal. De interne afwegingen die Fabiënne maakt komen uitvoerig aan bod. Hierin vindt het verhaal ook zijn diepgang. Twijfel, onzekerheid, schuldgevoel, spijt en hoop zijn belangrijke thema’s in het boek. Hier wordt ook uitgebreid bij stilgestaan.

Zoals het een echte feelgood betaamd ontbreekt de romantiek niet. De aantrekkingskracht komt goed naar voren in het verhaal. Het is ook zeker een zwijmelwaardig boek. Het is gewoon genieten om te zien hoe Fabiënne omgaat met deze gevoelens.

Met ‘Ik heb het echt gemaakt’ heeft Chantal Claassen een hele fijne feelgood geschreven. Je leert Fabiënne goed kennen en wordt meegenomen in de modewereld. Je leest het boek in één ruk uit en blijft nog lang nagenieten als je het boek uit hebt.

Het boek krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Hebban en Zomer & Keuning.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books