Soulmates

Ook de nieuwe Christina Lauren is weer een feestje voor de lezer.

Jess gelooft niet in de liefde, maar dan hoort ze over GeneticAlly, een gloednieuwe manier om op basis van DNA je perfecte partner te vinden. Jess is een expert op het gebied van data en statistiek, en op een efficiënte manier liefde vinden lijkt haar wel wat. Totdat haar test uitwijst dat ze een perfecte match is met River, de oprichter van GeneticAlly. Jess verliest spontaan al haar vertrouwen in de test, want de verwaande, koppige man is allesbehalve haar soulmate. Of schuilt er toch meer achter de in zichzelf gekeerde wetenschapper dan ze dacht?

Als het schrijversduo Christina Lauren iets kan, is het de aantrekkingskracht tussen personages op papier zetten. Ook nu komt de enemies to lovers vibe weer goed tot zijn recht. Jess en River weten precies hoe ze het slechtste in elkaar naar boven kunnen halen. Het is heel fijn dat er ook al snel kwetsbaarheid door de personages wordt getoond. Zo krijg je een gevoel bij de personages en leer je ze als lezer goed kennen.

Dit is ook cruciaal voor het leesplezier. Doordat je de achtergrond en het karakter van de Jess en River leert kennen kun je ook hun keuzes en overpeinzingen begrijpen. De wisselende perspectieven dragen hier ook aan bij.

De wetenschappelijke setting en de datingapp zijn een leuke setting voor het verhaal. De setting is verweven in de verhaallijn en maakt je nieuwsgierig naar de verloop van het boek. Soms kunnen de technische aspecten van de setting de verhaallijn wel wat vertragen. Er wordt dan vele op details ingegaan die niet perse van toevoeging zijn voor het verhaal.

De hoeveelheid spice is perfect afgestemd op het verhaal en in lijn met de karakters van de personages. Het verhaal is zo een mooi geheel, waarin Jess en River centraal staan.

‘Soulmates’ is weer als vanouds genieten. Precies zoals we van Christina Lauren gewend zijn. Ik kijk al uit naar hun volgende boeken!

‘Soulmates’ krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Love Books NL.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke recensie.

Meer recensies van Loraines_books