Prima schrijfstijl, walgelijk verhaal

Lot1960 08 april 2021
De opbouw van het boek, met een heden en twee verledens - het een de zomer van 2002, het andere voor die zomer - is knap gedaan. Helaas duurt het wel heel erg lang voor er een beetje schot in komt, als de helft was weggelaten, zou het wat mij betreft meer dan genoeg zijn geweest. Lize Spit schrijft prettig, met (vaak) mooie vergelijkingen zodat je het voor je ziet.
Maar het verhaal an sich... Behoorlijk over de top, de ene anekdote nog walgelijker dan de andere waardoor het geheel erg ongeloofwaardig wordt. Ik ben dan ook verbaasd en eerlijk gezegd ook geschokt - in wat voor maatschappij leven we toch? - dat zoveel mensen hier kennelijk van smullen.
Een vijf voor schrijfstijl en een 1 voor verhaal, dan kom je op een gemiddelde uit van een drie, en dat geef ik dit boek dan ook.
Ik hoop dat Lize Spit in de toekomst haar schrijftalenten anders gaat inzetten. Haar tweede boek ga ik in ieder geval niet lezen, dat is een zelfde genre volgens mij.

Meer recensies van Lot1960