Gezellige chicklit voor de kersttijd

Louise 10 december 2023
Soms heb je zin in een gezellig boek, zeker met al die kerstfilms op de televisie. De kerstboekwinkel van Jenny Colgan is zo'n boek.
Carmen, het kleine zusje van de succesvolle Sofia, die tot nu toe mislukt lijkt te zijn, komt in Edinburgh terecht bij een boekwinkel die op het punt staat opgeheven te worden. Daar komt de ware Carmen naar boven en die blijkt tot heel wat in staat.
Een boek vol kerstsfeer, gesitueerd in het mooie oude deel van Edinburgh, dat je je, als je er ooit geweest bent, zo voor de geest kunt halen. Afgunst, doorzettingsvermogen, opvoedingsideeën, het verschil tussen rijk en arm, wel of geen kerst vieren, goeroes, bomen, vriendschap en een verleden dat je niet in de koude kleren gaat zitten, alles komt erin voor.
Het verhaal speelt net voor de kerstdagen, waarin het uitbundig sneeuwt, de stad versierd is en winkels volop bezig zijn met de kerstverkoop. Dit gegeven zorgt voor een extra feestelijke achtergrond, met mooie verhalen over het meisje met de zwavelstokjes, de Muppet Christmas Carol en een kerstbaby. Als je nog niet in de kerststemming was, dan kom je er met behulp van dit boek zeker in.
Gezellige chicklit voor de kersttijd. Ik geef dit ontspannende boek vier sterren.

Meer recensies van Louise