Slag om de Schelde levensbepalend

Louise 22 oktober 2019
Wat een prachtige debuutroman. Deze schrijfster moet echt doorgaan met schrijven.
Anna gaat na de dood van haar vader met zijn as in een zilveren doosje op pad naar diens geboortegrond in Zeeuws-Vlaanderen. Ze komt er langzamerhand achter wat haar vader allemaal heeft meegemaakt. De voor mij onbekende Slag om de Schelde speelt een belangrijke rol in deze familiegeschiedenis. Annemieke de Schepper schrijft zo beeldend over mensen, gebeurtenissen en landschap dat je het hele verhaal voor je ziet. Ze is erin geslaagd er geen saaie opsomming van feitjes van te maken, maar een verhaal waarin je je in de gebeurtenissen kunt inleven. Dit maakt het boek ook ontroerend om te lezen. Pas op: als je er eenmaal in begint, kun je het boek niet meer wegleggen. Geschiedenis die op zo'n manier verteld wordt, vergeet je niet snel meer.

Meer recensies van Louise