spanningsboog van begin tot eind

lttlered 05 juli 2021
Ellie Marney heeft een meeslepende YP triller geschreven. Eentje die zeker een tint weg heeft van de film silence of de lambs. Emma wordt benaderd door de FBI om mee te doen aan een onderzoek waarbij zij samen een nieuwe eenheid volt met Travis Bell. Een jongen die ze totaal niet kent. De reden dat ze wordt benaderd is omdat zij is ontkomen aan een seriemoordenaar. Daarnaast is ze ook nog zelf een tiener. Het is namelijk de bedoeling dat de nieuwe eenheid gaat praten met afgeronde zaken. Zij maken deel uit van de FBI maar toch ook weer niet. De afgeronde zaken hebben allemaal iets gemeen. Het zijn allemaal jonge tiener seriemoordenaars. De FBI wil erachter komen wat hun drijfveer is om op jonge leeftijd tot zoiets toe in staat is.

Tijdens dit onderzoek komen Emma en Travis in contact met Simon. De band die ontstaat tussen Simon en Emma is erg interessant en hierdoor wordt de spanning allemaal maar meer opgebouwd. Het is een kat en muis spelletje waarbij je als lezer niet weet hoe het zal eindigen. Door de verschillende personages en het kat en muis spel is het een leuk en spannend boek om te lezen. Je wilt graag weten hoe het eindigt. Zo komt de lezer er ook achter dat zelfs Simon een zwakte heeft. Het is daarom dus ook echt een aanrader als je van trillers houdt. Of misschien een beginnende triller liefhebber bent.

De ervaring voor mijzelf is dat ik niet super vaak trillers lees dus ik kan het niet vergelijken met een volwassen triller. Maar het heeft zeker een goede spanningsboog waarbij het triller effect er zeker in verwerkt wordt.

Meer recensies van lttlered