Perfecte afsluiting van de serie!

lunaalizaa 17 september 2020
Juliette Ferrars, Ella Sommers, verschillende maar toch dezelfde persoon. Is het Juliette of Ella? Hoe gaat het nu met Emmaline, en wat gebeurt er allemaal in Sector 45, 241 en Oceanië? Ella is op zoek, aar Emmaline, maar ook naar zichzelf. Wie is ze nou eigenlijk, zal ze deze complexe knoop van informatie nog helemaal uit elkaar kunnen halen? En aan welke kant staat ze nou? Is ze nog te beïnvloeden? In Verbeeld me, het allerlaatste en daarmee dus ook slotdeel van The Touching Juliette serie, krijg je antwoorden op alle vragen.

Wat een goed boek, wat een goed boek, wat een goed boek. Dit boek maakte me sprakeloos, verbaasd, jaloers en ontroerd. Verbeeld me was grappig, leuk, mooi, triest en vooral heel erg goed. Tahereh Mafi heeft zichzelf overtroffen, haar schrijfstijl overtroffen en een prachtig boek geschreven. Tahereh Mafi is een geweldige schrijfster. Tahereh Mafi is zo goed in je slechte mensen laten mogen. Dat je vergeet dat je de personen niet mag. Dat de persoon slecht is, en vreselijke dingen heeft gedaan. Ik vind het heel knap van haar, hoe ze zo schrijft. In Verbeeld me komt dat ook weer naar voren. In Verbeeld me, komt dat heel erg goed naar voren, beter dan ooit tevoren.

Je zit gelijk in het verhaal doordat het direct begint. Je leest vanuit de perspectieven van Ella, Juliette, ‘niemand’ en Kenji. Voor ieder hoofdstuk zie je vanuit wie er wordt gesproken. Bij Ella/Juliette staan allebei de namen er, maar is een van de of zijn allebei de namen doorgestreept. Doorstrepen, het typische dingetje van de Touching Juliette serie. Het typische dingetje van Tahereh Mafi, originaliteit.

Verbeeld me is voor mij het perfecte slot voor de Touching Juliette serie, Ella heeft in de serie een hele ontwikkeling doorgemaakt, en Verbeeld me sluit prachtig aan op de andere delen. Als je de andere delen van de serie hebt gelezen, raad ik je deze (natuurlijk) zeker aan, en als je dat niet hebt gedaan.... dan zou ik snel beginnen aan Vrees me, je zult er geen spijt van krijgen!

Meer recensies van lunaalizaa