Een beetje als een Netflix serie

Lydia74 28 juli 2020
Dit was een van de boeken die gratis te downloaden waren op mijn e-reader. En daar ik wel een fantasy fan ben wel aan mij besteed. Het leest erg vlot. Het verhaal is niet ingewikkeld en bevat alles wat een fantasy boek moet hebben. Krijgers, een draak, een slechterik, trollen en een heldin met een onduidelijke afkomst die haar lotsbestemming nog moet vinden. Het boek is duidelijk een opmaat voor een reeks. De verhaallijnen van Alec (een boerenzoon) en Merk ( een huurmoordenaar die zijn leven wil veranderen) zijn nog maar nauwelijks uitgewerkt, wanneer het boek eindigt. Kyra de heldin ontmoet daarin een draak met wie ze een band krijgt en die haar vervolgens helpt het leger van de Heer te verslaan. Het is niet vervelend om te lezen. Wel zijn er storende vertaalfouten in de Nederlandse versie op de e-reader en een aantal net zo irritante onvertaalde woorden. Aan het eind hou je alleen wel zo'n soort Netflix gevoel over. Waarin je enerzijds snel door wil naar het volgende boek, wat direct ook wat zegt dat het boek zelf niet erg veel bevrediging geeft van zichzelf. Prima leesvoer voor tussen wat zwaardere kost door

Meer recensies van Lydia74