Ouderwets maar wel spannend

Lydia74 28 juli 2020
Ergens in een budget boeken zaak dit boek op de kop getikt. Waarbij het meegegaan was op vakantie. Het boek schetst een mooi tijdsbeeld waarbij de schrijfstijl zeer realistisch aandoet en je je zo kan voorstellen dat dingen zo gegaan zijn. Daarin zeker ook treffend het beeld wat wordt geschetst van de honderden ss-ers die zijn ontkomen omdat men eigenlijk niet zocht. Het boek leest goed weg ondanks dat het al wat gedateerd is. En het plot is bijna altijd erg geloofwaardig. Aan het eind zit er een rare twist in die wel past maar wel een beetje uit de lucht komt vallen. Wat ik wel prettig vond is dat het nergens erg over de top voelt, zoals dat met sommige hedendaagse helden tegen de misdaad wel het geval is. Hier is de held nog gewoon verraden wat de verhaallijn erg ten goede komt. Kortom een ouderwets spannende roman met een treffend tijdsbeeld wat zeer realistisch is weergegeven. Een beetje als een goede oude james bond film. Zeker een aanrader.

Meer recensies van Lydia74