Geen gewoon wandelboek

Lydia74 04 maart 2023
Dit is geen gewoon wandelboek of een boek over wandelen. Het is eerder een bijna mystieke beschrijving over wat wandelpaden, wandelen en het landschap voor reactie oproepen bij een wandelaar en visie versa. Er staan schitterende beschouwing over uiteenlopende wandelonderwerpen in. Beschrijving van bijzondere wegen, verhalen van wandelaars die hun belevenissen omzetten naar taal die daarmee ook weer meer is dan een beschrijving van een pad. Kortom het is niet makkelijk dit boek samen te vatten of te beschrijven. Het is ook een boek wat je slow moer lezen anders lijkt het je ook te ontgaan. Het ademt een sfeer van verwondering en verbinding met de natuur en de tijd die veelal veel langer betrokken is dan de passerende wandelaar. Mocht je van wandelen houden dan is dit een aanrader. Je hebt direct weer zin om op oude wegen rond te dwalen en de trailmagic te ervaren. Zo niet dan denk ik dat je dit boek wat zweverig, weinig duidelijk en vergezocht zult vinden.

Meer recensies van Lydia74