Een goede thriller, met een paar oneffenheden

maaikehassing 21 januari 2020
Stone is de enige die de moordenaar kan ontmaskeren, maar ze wordt afgeleid door demonen uit haar verleden. Terwijl zij de duistere gebeurtenissen uit haar jeugd probeert te verwerken, blijft het dodental stijgen… (flaptekst)

In Stille Schreeuw probeert Kim Stone de dader te vinden van een aantal moorden die hebben plaatsgevonden in Black Country. Kim worstelt met haar verleden wanneer ze deze zaak toegewezen krijgt. Lukt het haar dit op te lossen?

Het boek leest vlot weg, dat is zeker. Het bestaat uit korte hoofdstukken zonder ingewikkelde taal. Elk hoofdstuk maakt weer dat je graag verder wilt lezen in het volgende hoofdstuk, wat gaat er nu weer gebeuren? Dit leest erg prettig. Je wordt continu in een nieuwe setting geworpen waardoor de vaart erin blijft.

De personages zijn wat matig uitgewerkt, wellicht heeft dit ermee te maken dat dit boek een serie is van een hele reeks (die uiteindelijk ook worden vertaald in het Nederlands) en worden ze in de opeenvolgende boeken verder uitgewerkt. Dit maakt wel dat het boek wat oppervlakkig blijft, je geen klik krijgt met de personages, Kim uitgezonderd.

Uiteindelijk splitsen de hoofdstukken zich op. Zo lees je een aantal scenes vanuit een ander oogpunt dan dat van Kim. Dit zorgt voor enige spanning, echter zijn de hoofdstukken vanuit andere personages te weinig uitgewerkt waardoor het soms meer vragen opwekt dan beantwoord.

Uiteindelijk is het slot een echte ontkoping. De spanning zit hem in de dader, wie heeft het gedaan? blijft de vraag tot het einde van het boek. Op dit punt is het een ware pageturner en kan je niet wachten tot je de ontknoping voorbij bent. Dit is slim uitgewerkt en maakt dat je het boek wilt blijven lezen.

Dit boek was een prima thriller om 'tussendoor' te lezen. Een pageturner, niet te ingewikkeld, en een spannende ontknoping. Wel hoop ik dat in de volgende boeken de personages beter uitgewerkt worden en er meer diepgang komt. Ik verwacht dat deze reeks gedurende de boeken steeds beter worden, zeker in het achterhoofd houdend dat dit Angela's debuut was.

Een goede thriller, met een paar oneffenheden. Dit boek krijgt van mij 4 sterren.

Meer recensies van maaikehassing