Interessant inkijkje in de wereld van de reeën

MaartjeJ 01 april 2024
Tijdens een wandelvakantie door het Twentse landschap las ik het boek de Hertenman. In dit boek vertelt de schrijver over zijn jeugd en hoe hij 7 jaar in de franse bossen samenleefde met reeën. Hij vertelt over praktische zaken als: hoe blijf je warm en wat eet je. Ook gaat hij uitgebreid in op de kennismaking en de band die hij opbouwde met de diverse reeën.

Meer naar het einde van het boek komt de beweegreden van de auteur naar voren om het boek te schrijven. Hij gaat in op de keuzes die mensen maken bij het beheren van natuurgebieden en de ongewenste effecten dit dit heeft voor alle betrokkenen. Hij noemt hierbij een aantal voorbeelden. Hij rondt zijn periode in de bossen af in de overtuiging meer voor de natuur te kunnen betekenen door te schrijven over zijn ervaringen en ambassadeur te worden voor de natuur. Na het lezen van het boek zocht ik op internet in de hoop meer informatie en een eventueel vervolgboek te vinden, maar Google bleef verrassend stil.

Meer recensies van MaartjeJ