Twee boeken in één

MaartjeJ 19 april 2024
Het boek start met de wandelaar. Een man die woont en leeft in Parijs en daar een onopvallend leven leidt. In zijn woonomgeving brandt een huis af waarin immigranten (illegaal) wonen. Een hond komt met brandwonden uit het huis en kiest de man uit. De hond gaat met de man mee naar huis en langzaam aan ontstaat er een band. Dankzij de hond wordt de man steeds zichtbaarder in zijn buurt en komt in contact.

Het verhaal moest even op gang komen, het schuurt wat en het is wat lastig om je in de hoofdpersoon te verplaatsen. Later komt er wat vaart in het verhaal en stroom je er als lezer in mee. Dan is het boek uit en ga je over naar het tweede boek.

Dit zijn losse verhalen. Verhalen die zich afspelen in Parijs, waarin gebeurtenissen naar voren komen die we soms uit het nieuws kennen. Die door het beschrijven vanuit de omgeving meer betekenis krijgen. Ieder hoofdstuk vertelt zo zijn op zichzelf staande verhaal. Sommige verhalen zijn prettig leesbaar bij andere merkte ik dat mijn aandacht afdwaalde. Al met al geeft het boek op prettige manier inzicht in het leven van een Nederlander in Parijs.

Meer recensies van MaartjeJ