GERBRAND BAKKER: DE KAPPERSZOON

Madelon 08 augustus 2022
Na een wat aarzelende en stroeve start van het verhaal, althans dat vond ik, wordt ’t verhaal interessanter in deel II. Daar begint het verhaal van de echte kapperszoon. Simon de kapper in Amsterdam verdient, in mijn ogen, die titel niet echt. In deel III zijn beide kapperszoons prominent aanwezig en ga je je serieus afvragen hoe dit af zal lopen.
Iets wat ik nogal opmerkelijk vond is dat Simon, de kapper in Amsterdam, nauwelijks klandizie had en toch geen financiële problemen had. Elke andere ondernemer was allang failliet gegaan. En wat doet hij dan verder de hele dag?
O ja ‘tuurlijk, hij zit de uren en uren op internet om alles te weten te komen over een dramatische vliegramp veertig geleden.
Een boek dus met wat gebreken, maar het was daarentegen wel lekker leesbaar.

Meer recensies van Madelon