HUIB AFMAN: WHERE THE MAGIC HAPPENS; SCHRIJVERSKAMERS

Madelon 10 december 2021
Waar worden de boeken geschreven die jullie en ik lezen? Er zijn net zoveel verschillende auteurs als kamers waar al die prachtige romans tot stand komen. Elke schrijver creëert zijn/haar eigen ruimte waar ze hun boeken kunnen, maar vooral willen schrijven.
Huib Afman sprak met maar liefst 45 Nederlandse en Vlaamse auteurs over het hoe en waarom van hun werkplek. In dit boek kun je lezen hoe zij hun schrijverskamer hebben ingericht.

Er is nog een extra dimensie aan het boek toegevoegd: alle interviews zijn ook in het Engels te lezen. Huib Afman wil graag de Nederlandse en Vlaamse literatuur introduceren aan de rest van de wereld. Vooral in Amsterdam komen steeds meer Engelssprekenden te wonen. Het zou heel mooi zijn als zij (in vertaalde versie) kennis zouden maken met de romans van onze schrijvers.

Corné van der Stelt maakte de foto’s die telkens een andere, soms verrassende, sfeer uitstralen.

Momenteel is schrijver Huib Afman in Spanje waar hij heel veel wandelt en inspiratie opdoet voor nieuw eigen werk.

Uitgeverij: Lannoo
ISBN: 978 94 014 2977 1